Uyku En İyi Nasıl Alınır?

#1

Uyku En İyi Nasıl Alınır?


Uykuya dalmak doğal ve güzel bir süreçtir. Çünkü şartlar hazırsa sadece uzanmanız yeterlidir. Uyku, hiçbir şey yapmadan, kendiliğinden gelir. Kaliteli bir uyku çekildiğinde kendinizi müthiş hissedersiniz. Daha fazla enerjiniz vardır, daha net düşünürsünüz ve daha iyi görünürsünüz. (En azından bazıları öyledir.)

İşte iyi uyuyan ama gece uykusundan biraz daha fazla dinlenme sağlamak isteyenler için bir ipucu. Yatağa girdiğinizde sadece sırt üstü uzanmadan önce iki-beş dakika düşüncelerinizden arının yani beyninizi boşaltın. Gün boyunca birikmiş tüm yüzeysel stresi atmanın mükemmel bir yoludur bu. Bedeninizin bütün gün düğümlenip duran küçük yumaklarından kurtulmasını sağlar ve zihninizi nötr hale getirerek içsel uyku sayacınızı sıfırlar. Daha sonra uzanın ve derin uykunun kollarına kendinizi bırakın. Ancak bazı insanlar için uyumak zor iştir. Bazıları da bebek gibi uyuyorum der. (Yeni doğmuş bebeği olan anne-babaların uykusuz gözlerinden anlaşılacağı üzere belki de bu iyi bir benzetme değildir.)

İnsanların iyi uyuyamamalarının uyarıcı madde kullanımı, kötü beslenme, yeterli egzersiz yapmama gibi birçok nedeni vardır. Bunun yanında hormonal dengesizlik, ağrı, zihinsel – duygusal stres gibi diğer şeyler de uyku kalıplarınızı bozabilir. Liste uzun. İyi gece uykusu gibi son derece hayati ve keyifli bir şeyin kolaylıkla bozulabilmesi hiç de adil görünmüyor. Uykusuzluk belirtidir ve iyi uyuyamıyorsanız nedenini bulup bunu düzeltmelisiniz. Çok fazla kafein tüketiyorsanız bunu kesin. Daha fazla egzersiz yapmaya ihtiyacınız varsa koltuğunuzdan kalkıp dışarıda tur atın. Sorunu çözemiyosanız ya da sorunun ne olduğunu bile bulamıyorsanız o halde bazı alışkanlıkları değiştirmenin zamanıdır.

Uykusuzluğun en yaygın neden nedenlerinden biri duygusal strestir. Bazen sizi neyin rahatsız ettiğini tam olarak bilirsiniz ve bazen de elinizde ipucu bile yoktur. Günlük yaşam tarzınızda yapacağınız ufak değişiklikler her iki durumda da gayet işe yarar. Duygu değişikliği tüm benliğinizi uyumlaştırmak üzere çalıştığından tespit edilememiş stresin saklandığı, zihninizin ulaşılması bu zor köşelerine erişmekte mükemmeldir. Genel stres hali için size gün içinde düşünce pratiği yapmanızı öneriyorum. Bir seferde bir dakika yapabilirsiniz ya da 10-30 dakika arasında, daha uzun sürelerde de uygulayabilirsiniz.

Uykuya dalmak ya da uykuda kalabilmek, özellikle de bir şeyler sizi rahatsız ediyorsa gerçek bir sorun olabilir. Belki patronumuza tartıştınız ya da faturalarla boğuşuyorsunuz. Ergenlik dönemindeki çocuğunuzun, en sevdiği müzik gurubunun dövmesini her iki kolunda boyunda kadar yaptırdığını gördünüz. Size onları her zaman çok seveceğinizi söylüyor. Siz de neden uykunuzun kaçtığını merak ediyorsunuz. Stres zihne aşırı yüklenebilir. Düşünceler vantilatörün dönen pervaneleri gibi bulanıklaşır ve kendinizi birkaç dakikalığına zihinsel sessizlik için yalvarırken bulursunuz. Şimdi düşüncelerden arınmanın tam zamanı. Beyninize uygulayacağınız bu terapi düşünceyi sadece gözlemleyerek sessizleştir. Saf benliğin ‘düşüncesizlik’ durumunu ve düşüncelerin yumuşak şekilde coşkun duygunuz etrafında nasıl toplandığını zaten farkedeceksiniz. Bu, stres zamanlarında da işe yarayacaktır ama farklı bir şekilde.
 
Üst