Motosiklet Hakkında Bilgi

#1

Motosiklet

Isıl motorla donatılmış, iki tekerlekli taşıt. Motosiklet ana çizgileriyle, önde ve arkada, üstüne tekerleğin bağlandığı esnek bir çatalla son bulan ve bir askı düzeniyle donatılmış kadrodan oluşur; kadro, önde direksiyon gidonunu ve motoru taşır. 125 cm 3 ’ten büyük silindirler için 4 zamanlı, küçük silindirler için 2 zamanlı motor kullanılır. Silindir sayısı, l’den 6’ya, silindir hacimleri 50 cm3’ten i 000 cm3’e kadar değişebilir. Motor yağı içinde çalışan debriyaja, gidonun üstündeki bir mandalla komut verilir. Ateşlemede, indükleme bobini ve batarya sisteminin ya da magnetik volanın yerini, gün geçtikçe elektronik ateşleme almaktadır. Viteslerde, iki vitese oranla 3-4 vites daha çok kullanılmaktadır. Fren sistemi, ön tekerler için tek ya da çift olarak takılmış diskli fren ve arka tekerlek için kampanalı bir frenden oluşur. Bu standart motosikletin yanı sıra, gezi için, motokros yarışları için, mukavemet yarışları için, sürat pisti yarışları için, vb. yapılmış motosikletler vardır. En yeni modeller, sıcaklığı, benzin düzeyini, vb. gösteren ve bazı işlemleri ayarlayan elektronik ve bilgisayarlı gösterge tablolarıyla donatılmıştır.
 
Üst