Fiziksel Aktivitenin Sağlığın Geliştirilmesi Üzerindeki Etkileri Nedir?

Züleyha

Yönetici

Fiziksel Aktivitenin Sağlığın Geliştirilmesi  Üzerindeki Etkileri Nedir.jpg


Fiziksel Aktivitenin Sağlığın Geliştirilmesi Üzerindeki Etkileri Nedir?


Fiziksel Aktivitenin Bedensel Yararları
- Kas ve eklemlerin esnekliğini korur ve artırır.
- Refleks ve reaksiyon zamanını geliştirir.
- Vücudu düzgünleştirir ve postürü korur.
- Kemik mineral yoğunluğunu korur ve osteoporozu önler.
- Bunama ve unutkanlığı azaltır.
- Damar yapısının elastikiyetini artırır.
- Kolesterol ve trigliserit düzeyini etkileyerek damar hastalıkları riskini azaltır.
- Kalbin ritmini düzenler kalp krizi geçirme riskini azaltır.
- Şeker hastalığının ve kan şekerinin kontrolüne yardımcı oluyor.
- Vücudun su, tuz, mineral kullanımının dengelenmesine sağlar.
- Metabolizmayı çalıştırıp ve kilo alımını önler, akciğerlerin solunum kapasitesini artırır.
- Düzenli aktivite yapan bireyler sigaradan kurtulmada inaktif bireylerden daha başarılı olurlar.

Fiziksel Aktivitelerin Zihinsel ve Sosyal Yararları
- Fiziksel aktivite zamanları bireyin kendine ayırdığı zaman dilimleridir
ve bireyde yaşama sevincini artırır.
- Sağlıklı kas, kemik ve eklem yapısı üzerine olumlu etkileri nedeniyle vücut düzgünlüğünü geliştirerek bedeni ile barışık, öz güvenli bireyler oluşturur.
- Bireyler arası iletişim becerilerini geliştirir.
- Olumlu düşünebilme ve stresle başa çıkabilme yeteneğini geliştirir.
- 7'den 70'e bireyler için sosyal uyum ve kabul görme oranını artırır.

Fiziksel aktivitenin, istenen ve beklenen etkilerinin açığa çıkabilmesi bazı etkenlere bağlıdır. Bu etmenler; fiziksel aktivitenin düzenli olarak yapılması, devamlılığı, uygun yoğunluk seçimi ve günlük süresidir. Bir bireyin geleceği için yapabileceği en iyi yatırım düzenli fiziksel aktivite alışkanlıklarıdır.
Haftada 3-4 kez yapılan 30-60 dakikalık orta şiddette fiziksel aktivite, sağlık üzerinde olumlu etkiler vardır.

7'den 70'e Spor; Toplumun farklı kesimlerinde fiziksel aktivite alışkanlığını değerlendirmek üzere yapılan bilimsel araştırma sonuçlarında, çocuklar, gençler ve yaşlılar arasında fiziksel aktivitenin henüz bir yaşam biçimi hâlini almadığını gösteriliyor. Bu nedenle, toplum olarak çocukluk çağından itibaren daha aktif, düzenli egzersiz alışkanlığı edinilmelidir. Spora küçük yaşlarda başlanmalıdır. Küçük yaşlarda yapılacak en güzel aktivite çocuk oyunlarıdır. Ayrıca her yaşta yürüyüş, bisiklete binme ve yüzme yapılabilecek en güzel sporlardır
 
Üst